1ste week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu 1ste week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu

1ste week

Blijf op de hoogte en volg Yanick

10 Maart 2017 | Ghana, Accra

Hallo iedereen,

Hier mijn allereerste post vanuit Wli in ghana. Inmiddels ben ik 5 dagen in het land en heb al van alles meegemaakt. Mijn bagage kon bij de overstap in lissabon niet mee, waardoor ik een dag zonder mijn koffers zat. De reis begon dus al goed. Aangekomen in Accra werd ik netjes opgewacht door Victoria bij wie ik twee nachten bleef slapen.

De volgende dag gingen we alles regelen. Toen bleek alleen dat mijn pas verkeerd ingesteld was, waardoor ik niet kon pinnen. We verloren veel tijd daaraan. Ook moesten we die dag naar het N&MC om me in te schrijven als nurse. Het was een gesprek van 5 minuten waarna ik 2 uur heb moeten wachten op mijn brieven. Oftewel Afrikaanse tijd. Niets haasten dus. Nadat alles geregeld was vertrok ik de volgende dag met een busje naar Hohoe.

Met 20 man 4 uur lang in hetzelfde busje. Eigenlijk viel dat reuze mee. Misdchien ook omdat ik bij het raam zat. Het landschap veranderede langzaam naar bergen. In hohoe aangekomen werd ik opgevangen door Edem de organisator van Narema. Hij liet me de belangrijkste plaatsen zien. In het ziekenhuis ontmoette ik Wouter, een andere nederlandse vrijwilliger. Samen met hen 3 heb ik de rest van de dag doorgebracht. Daarna was het tijd om mijn nieuwe familie te ontmoeten. Ik ben terecht gekomen in een gezin met 5 jongens, waarvan de jongste net 5 maanden is

  • 10 Maart 2017 - 19:58

    Mayke:

    hee meis het ziet er leuk, ik ga je volgen heel veel groetjes en kussen van ons .
    hoe is het met de kippen .

  • 10 Maart 2017 - 20:04

    Petra En Lon :

    Hoi, wat heb je alle veel mee gemaakt en goed doorstaan. Van een meidengezin naar een mannengezin! Ook een hele verandering. We gaan je volgen. Lieve groetjes.

  • 11 Maart 2017 - 14:14

    Monique:

    Wat een avonturen heb je al beleefd.ziet er wel uit dat je het naar je zin hebt.Geniet er van.En ik ben ook benieuwd naar je volgende post.gr.monique

  • 12 Maart 2017 - 18:43

    Anouk:

    wij blijven lezen en fotos kijken! erg leuk! ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanick

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 18758

Voorgaande reizen:

06 Maart 2017 - 19 Juni 2017

Stagereis naar Ghana

Landen bezocht: