Week 11 - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Yanick

21 Mei 2017 | Ghana, Hohoe

Woè zo,

Deze week vloog weer eens voorbij, maar ik ben zo tot rust gekomen van het weekend.

Ik had deze week mn laatste week in het ziekenhuis. Maandag begon ik aan de nurse table, maar omdat er nieuwe staff kwam moest ik weer doorschuiven naar de RDT tafel. Weer een hele dag mensen testen voor malaria. Ik zat helemaal alleen en verveelde me dood. Ik kan je zeggen dat ik blij was toen ik thuis was. Dinsdag mocht ik switchen tussen de dressingroom en injectionroom. Bij de dressingroom mocht ik assisteren met de wondverzorging. Bij de injectionroom maakte ik de spuiten met medicijnen klaar. Hier is er dus geen tweede controle wat echt slecht is. Je zou zo maar een verkeerde hoeveelheid gebruiken Later heb ik ook zelf nog iemand mogen spuiten. De spuiten moesten gegeven worden in de bil. In de avond heb ik filmavond gehouden met mn broertjes. Allemaal op mn bed laptop aan en dat vonden ze geweldig.

Woensdag en donderdag heb ik in de consulteroom gewerkt. Hier assisteer je de dokter. Ik zat in nummer 2 bij dokter Lumor. De dokter vond me helemaal geweldig en ging de hele tijd zitten flirten. Ik zei echt letterlijk tegen hem dat ik niet geïntereseerd was. Jammer genoeg hielp het niet veel. Het werk dat ik moest doen was invullen wanneer er een patiënt kwam. Ik moest dit invullen in het speciale consulting room boek. Je vulde dan bijvoorbeeld foldernummer in, gegevens van de patiënt, welke diagnoses er waren en of er eventueel nog testen gedaan moesten worden en de uitslag. Het was echt wel leuk werk en ik heb weer veel ziektebeelden kunnen leren aan de hand van wat de mensen zeggen. Donderdagavond ging ik inpakken voor een weekendje weg.

Vrijdag vertrok ik vroeg met de meiden en Wouter naar Dzita. Dit is een dorpje aan de onderkant van de Voltaregio. Er is daar een grote lagune namelijk de Keta lagoon. We verbleven in Meet Me There African Home Lodge. Het was een prachtige plek. Allemaal leuke hutjes en recht aan het water. Je kon naar de overkant zwemmen en dan kwam je bij het strand en de zee uit. De zee is enorm sterk en erge stromingen dus je mocht er na 6 uur niet meer in zwemmen. Ik en Wouter sliepen in de dorm. Ik sliep boven een jongen die echt te veel bewoog en te veel praten in zijn slaap. De eerste nacht heb ik dus niet veel slaap gehad. s'Ochtends werd ik wakker en ging lekker aan het water zitten. Op zaterdag ging ik vervolgens met Virginia en de vrijwilligers die werkte in de lodge naar een markt. Het waren engelse en we konden het goed met ze vinden. Het leek erg veel op die van Hohoe. In de namiddag hadden we een boottrip gepland, maar het was keihard gaan regenen. In plaats daarvan hebben we lekker niks gedaan. Beetje muziek luisteren en pingpongen. Als eten kregen we een heerlijk buffet. Het was enorm relaxt. Later op de avond gingen we nog kaartspelletjes doen en tegen een uur of elf lekker naar bed. Zondag moest ik als enige terug, vanwege werk. De rest blijft tot do sdag. s'Ochtends zijn we naar Keta gegaan en hebben we het slavenfort Prinzenstein gezien. Bijna helemaal weggespoelt door het water. De gids was alleen niet veel en wilde ons eerst te veel vragen. We hebben hem maar de helft betaald. Het slavenfort lag recht naast een prachtige zee. Daarna hebben we nog geluncht en begon mn reis terug naar Wli. Ik heb er 6 en half uur over gedaan. Van de ene troto in de andere. Ik was het helemaal beu toen ik thuis was. Met de auto is het misschien 3,5 uur. Gelukkig gaan ik en mama met de auto reizen. Nog maar 2 weekjes en dan is ze er!

Vanaf morgen start ik op de emergency ward. De laatste twee weekjes nog even vollebak ertegenaan. Heb er enorm veel zin in. Hoe het daar werkt, hoor je volgende week.

  • 22 Mei 2017 - 10:02

    Dianne Zwegers:

    Wat een ervaring zeg , daar is het wel iets anders dan het gecontroleerde Nederland. Maar je leert er wel veel van. Nu inderdaad nog 2 weekjes te gaan dan je mamsie en dan nog wat het land verkennen en dan home sweet home en weer houden aan de regeltjes hahahah. he hou je taai en tot horens hartelijke groetjes van ons Fred en Dianne.

  • 22 Mei 2017 - 12:58

    Anouk:

    Heeee yanick!

    Wat een mooie fotos van je weekendje weg! zag er erg mooi uit. Gelukkig heb je tijd om ook leuke dingen te doen naast je werkzaamheden.
    Hou nog even vol die laatste 2 weekjes. Je bent in ieder geval een hele ervaring rijker als je terug komt.

    Veel plezier nog!

    xxx
    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanick

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 18763

Voorgaande reizen:

06 Maart 2017 - 19 Juni 2017

Stagereis naar Ghana

Landen bezocht: