2de week - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu 2de week - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu

2de week

Blijf op de hoogte en volg Yanick

17 Maart 2017 | Ghana, Hohoe

Hallo allemaal,

Vorig weekend ben ik eindelijk naar de lower falls geweest om te zwemmen. Het is prachtig daar! Volgende keer ga ik nog naar de upper falls. Het is ongelooflijk warm de afgelopen week tot bijna 40 graden aan toe.

Deze week was ook mijn eerste werkweek ik het ziekenhuis van Hohoe. Ik start met 4 weken op de kinderafdelingr wat ik super leuk vind. Iedereen gaat hier naar het ziekenhuis dus zie je veel kinderen op de afdeling die alleen maar koorst hebben of diarree. In NL zou je thuis blijven! Veel materialen zijn er niet en daardoor heb ik deze week iets afschuwelijks meegemaakt. Een baby van 3 maanden moest nodig zuurstof hebben, maar dat was er niet. Het kindje is uiteindelijk gestorven aan een tekort aan zuurstof. Dit greep me wel echt aan. Bloed en medicijnen worden allemaal door dezelfde canule gedaan. Eerst tappen ze ff bloed af en vervolgens spuiten ze er medicijnen in. Het gaat heel vaak fout daarna wat ik niet gek vind. Ook moet er heel wat schrijfwerk gebeuren, want computers zijn er niet. Deze week heb ik vooral meegekeken en al wat geoefend. Van volgende week mag ik wonden verzorgen en iv lijnen aanleggen. Dit vind ik erg spannend, maar mijn begeleidster is zeer aardig dus het komt vast goed.

Deze week heb ik toch ook wel wat kinderen beter zien worden en naar huis zien gaan. 1 moeder vond mij super leuk en was alleen maar vriendelijk tegen mij en wilde dat ik zoveel mogelijk deeed. Dat was wel erg leuk. Ook kan ik het heel goed vinden met de dokter, die tegen de andere niet zoveel zegt. Ik maak dus een goede indruk.

Tot volgende week allemaal

  • 18 Maart 2017 - 00:18

    Mayke:

    Nou das zeker zwaar yaniek met dat kindje .
    En ben je in het weekend lekker vrij zodat je even bij kan komen . En is de opvang op zo,n moment er wel voor jou .?
    En heb je geen last van de warmte ,of kan je er wel tegen . Je bent al weer 2 weken in Gana gaat best hard hoor . Nou veel leer plezier daar en doe ze de groetjes uit Holland .

  • 18 Maart 2017 - 11:02

    Dianne Zwegers:

    wow wat een uitdaging daar ver weg, veel succes volgende weken met verbinden en lijnen aanleggen. hartelijke groetjes van Fred en Dianne.

  • 18 Maart 2017 - 12:20

    Marjanka :

    Wat een ervaringen, nieuwe mensen en indrukken!
    Inderdaad ook heftige dingen die hier in de rijke landen niet zomaar zouden gebeuren

  • 20 Maart 2017 - 13:27

    Monique:

    Zo das behoorlijk heftig wat je allemaal mee maakt.En wat een leuke foto,s.Hier mis je niets hoor!!geniet er dus maar van .gr monique en arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanick

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 18755

Voorgaande reizen:

06 Maart 2017 - 19 Juni 2017

Stagereis naar Ghana

Landen bezocht: