Derde week - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Yanick Remorie - WaarBenJij.nu

Derde week

Blijf op de hoogte en volg Yanick

25 Maart 2017 | Ghana, Hohoe

Hallo allemaal,

Een dagje later, maar gisteren had ik geen energie meer over. Dus laat ik maar meteen met het slechte nieuws beginnen. Ik heb een onstoken wond op de hiel van mn voet. Inmiddels ben ik onder behandeling bij het ziekenhuis en gaat het beter. Eergisteren kon ik nauwelijks lopen en gisteren deed het ook veel pijn op het werk, vandaar dat ik s'avonds geen puf meer had. Vandaag gaat het een stuk beter.

Mijn ervaringen in het ziekenhuis; maandag - heb ik zelfstandig geooefend met het invullen van de papieren voor een opname. Dinsdag - heb ik geleerd hoe een bloedtransfusie in zijn werk gaat. En daarna ook wat je doet van bij reactie hierop. Het kindje kreeg namelijk overal bulten ervan, dus moesten we met spoed hydrocorticoïde geven. Jammer genoeg was er dus geen andere bloedzak meer die met zijne matcht. Tot nu toe heeft hij dus nog steeds niet zijn nodige bloed gehad en mag hij nog steeds niet naar huis. Woensdag en donderdag - het was erg rustig met maar een paar opnames en ik had last van mijn voet. Dus niet veel gedaan. Wel zijn er nu 2 trainers begonnen voor de komende 3 weken dus die willen alles weten over nederland. Dus dat is wel leuk. Ook heb ik een vriendinnetje gemaakt in het ziekenhuis die me de hele dag achtervolgt en me probeert aan te raken. Het is super schattig. Jammer genoeg is ze nu met onstalg gegaan. Vrijdag- heb ik dus mijn eerste IV lijn gezet, wat er toen gebeurde lees je hieronder

Maar deze week natuurlijk ook veel positieve dingen. Zo ben ik vorige week zondag naar een kerkdienst geweest. Dat is echt een feestje hier! Ik genoot er heel erg van. Alleen wanneer de priester 'slechte geesten' gaat verjagen denk je echt is dit serieus en wat eng. Hij slaat mensen dan gewoon keihard op het hoofd, terwijl die proberen weg te komen of liggen te kronkelen. Vreemd

  • 25 Maart 2017 - 19:45

    Marjanka:

    Beterschap Yanick, hopelijk geneest het snel!
    Wat een ervaring weer zo'n kerkviering.

  • 25 Maart 2017 - 20:08

    Pepita:

    En vergeet je Nike niet naar de upper falls. Ook je ervaringen in het ziekenhuis zijn super. Helaas van de slechte elektriciteit deze week.

  • 26 Maart 2017 - 03:05

    MONIQUE:

    hoi yanick,veel beterschap met je voet gewenst.Ben je even zelf patient.Wat leer je een hoop deze week en kijk je wel uit dat je niet door geesten bevangen word? GRAPJE!.

  • 26 Maart 2017 - 10:40

    Dianne Zwegers:

    hoi Yanick, wat een belevenis allemaal zeg , beterschap met je hiel en verder heel veel succes.groetjes van Fred en Dianne.

  • 26 Maart 2017 - 12:14

    Petra:

    Beterschap en sterkte. Wat een leuke foto's! Groetjes.

  • 27 Maart 2017 - 19:45

    Yanick Remorie:

    Hallo allemaal,

    Het slechte nieuws is dat mijn voet dus erger is geworden en ik nu dus ook antibiotica slik. Gelukkig heb ik de groep vrijwilligers hier en we trekken elkaar er allemaal doorheen.

    Groetjes,

    Yanick

  • 27 Maart 2017 - 19:45

    Yanick Remorie:

    Hallo allemaal,

    Het slechte nieuws is dat mijn voet dus erger is geworden en ik nu dus ook antibiotica slik. Gelukkig heb ik de groep vrijwilligers hier en we trekken elkaar er allemaal doorheen.

    Groetjes,

    Yanick

  • 31 Maart 2017 - 05:04

    Mayke :

    Zit er al vooruitgang in je voet . Leuk dat je deed Skype , was fijn om je even te zien en te spreken . Hier nachtdienst en rustig het is nu 5.05 uur .
    Groetjes van ons . En horen je gauw weer .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanick

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 18743

Voorgaande reizen:

06 Maart 2017 - 19 Juni 2017

Stagereis naar Ghana

Landen bezocht: